IniciAppL’Estat ha executat només un 25% de la millora de l’N-II de...

L’Estat ha executat només un 25% de la millora de l’N-II de Tordera a Maçanet

Foto: Oriol Duran

Un 25%. Aquest és el grau d’execució de les obres de millora de l’N-II entre Maçanet de la Selva; uns treballs llargament reivindicats que, malgrat tot, avancen a un ritme més lent del previst. Després de deu anys encallades, les obres van començar finalment l’octubre de 2019, i la previsió era que tinguessin una durada de dos anys i mig. Els treballs, tanmateix, es van haver d’aturar amb l’arribada de la covid-19 i no es van reprendre fins el setembre de 2020. A hores d’ara, més d’un any i mig després d’haver-se iniciat els treballs, s’ha executat només una quarta part de l’obra, segons consta en una resposta del Govern espanyol al diputat gironí del PDeCAT Sergi Miquel. L’Alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia assegura que les obres van al ritme esperat i que la previsió es que finalitzin el desembre de 2022.

obres N-II 1

El diputat del PDeCAT Sergi Miquel va presentar a l’Estat una bateria de preguntes per escrit sobre la situació de l’N-II a Girona, ja que hi ha diversos trams pendents de millora o desdoblament. Pel que fa al tram sud, queda pendent, sobretot, acabar amb les obres de condicionament del traçat entre Tordera i Maçanet de la Selva. Es tracta d’uns treballs llargament reivindicats pel territori, ja que és un tram perillós. L’any 2009, el PSOE en va aprovar el desdoblament, però les obres mai es van arribar a executar. Amb l’arribada del PP, el desdoblament va quedar paralitzat, fins que el 2016 el govern estatal va renunciar al desdoblament i es va aprovar un nou projecte de condicionament per ampliar-ne a capacitat. No va ser fins a finals de 2018, tanmateix, que el Consell de Ministres va autoritzar el ministeri de Foment a licitar els treballs, cosa que es va fer el mes de gener de 2019. Les obres van començar a l’octubre i són les que actualment tenen un grau d’execució del 25%. L’Alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia diu que és una obra de mínims i diu que no descarten en el futur que es pugui fer el desdoblament previst.

obres N-II 2

Dins del tram sud, també queda pendent l’enllaç de Vidreres. Tot i que Miquel també va preguntar a l’Estat per aquesta qüestió -ja que cada any entra dins la previsió de pressupostos de l’Estat-, el govern estatal no en fa menció en la seva resposta.

ÚLTIMES NOTÍCIES