IniciNoticiesAdif executa dues noves fases de les obres de millora de la...

Adif executa dues noves fases de les obres de millora de la infraestructura entre Caldes de Malavella i Maçanet

Adif executarà entre el proper 21 de setembre i fins el mes de març de l’any vinent dues noves fases del projecte de renovació integral de via en el tram Maçanet-Caldes de Malavella, a la línia d’ample convencional Barcelona-Girona- Portbou.

Donada la necessitat d’actuar en l’àmbit de la plataforma ferroviària i d’implantar limitacions temporals de velocitat per garantir la seguretat del trànsit de trens i de les obres, l’execució dels treballs comportaran una limitació de la capacitat a la infraestructura en aquest tram, generant una modificació dels horaris de les línies R11 i RG1 de Rodalies de Catalunya amb un increment del temps de viatge de 8 minuts respecte el servei habitual. Malgrat els canvis a les condicions de circulació es manté l’oferta actual en ambdues línies, excepte els diumenges i festius que deixarà de circular un tren per sentit a la relació Barcelona – Girona, que passa per Tordera.

Aquest projecte, que representa una inversió superior als 17 milions d’euros, té com a objectiu optimitzar l’estat de les instal·lacions ferroviàries, augmentant la seva qualitat, disponibilitat i solidesa. D’aquesta forma, es contribuirà a incrementar el confort, seguretat i regularitat de la circulació de trens en un tram que registra una elevada densitat de trànsit, contribuint a més a reduir els temps de viatge i les necessitats de manteniment. 

Aquestes obres, iniciades la passada primavera, han permès fins la data renovar 16.100 m de carril a les dues vies generals de circulació, així com la superestructura de via (carril, balast i travesses) en 830 m i 620 m, respectivament, de les vies secundàries de les estacions de Maçanet-Massanes i de Caldes de Malavella. 

En les dues properes fases, es durà a terme la renovació de 28 quilòmetres de carril de les dues vies generals, la col·locació de 23.000 travesses, i la depuració i millora de la capa de balast que sustenta la via amb l’aportació de 24.000 m3 d’aquest material en una longitud de 22 quilòmetres.