A poc més de quatre mesos de l’aixecament dels peatges, les disputes internes dels treballadors marcaran la negociació final de l’expedient de regulació d’ocupació que Invicat presenta als empleats de les autopistes del Maresme (C-32) i del Vallès (C-33), que acaben la concessió el 31 d’agost. L’empresa te 144 treballadors en aquestes vies i només una quarantena quedarien exempts perquè són treballadors de manteniment i el seu contracte el subrogaria la nova empresa que s’encarregui del manteniment de les autopistes. El gruix, més d’un centenar, estan afectats directament per un ERO que ja ha estat preacordat amb el comitè d’empresa a través d’una clàusula social que figura en el conveni col·lectiu, renovat l’estiu passat. Un grup de treballadors, però, estan descontents amb les condicions d’extinció pactades i ara volen renegociar-les. Des de CCOO avisen que el marge de negociació és limitat, ja que l’extinció dels contractes per la fi de la concessió de les autopistes és un acomiadament objectiu, mentre que el preacord de l’ERO ja preveu que sigui tractat com a improcedent. Fonts de CCOO també expliquen que el context de la negociació actual no és el de la millora de les condicions laborals, sinó el de la gestió d’una situació complexa que volen que acabi de la millor manera possible.