El Departament de Territori i Sostenibilitat i el Consell Comarcal del Maresme han posat les bases per adaptar el territori a la nova mobilitat que esdevindrà a partir de l’agost de 2021, quan acaba la concessió de la C-32 i s’elimini definitivament el peatge, que és el més antic de l’Estat. El nou Pacte per a la Mobilitat del Maresme recull una trentena d’actuacions per als pròxims cinc anys que requereixen una inversió de 430 MEUR. Els principals objectius seran garantir la connectivitat de tots el pobles amb l’autopista, millorar la xarxa local per als desplaçaments interurbans, transformar la carretera N-II es una via cívica, fomentar la connectivitat a peu o en bicicleta i millorar l’oferta i el temps de viatge en transport públic.
El conseller en funcions de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, explica que la fi del peatge de la C-32 al Maresme dona pas a la mobilitat 3.0 a la comarca.
Calvet, detalla els principals objectius del Pacte per a la Mobilitat al Maresme.
Per fer totes aquestes actuacions, el Pacte entre el Govern i el Consell Comarcal preveu una inversió de 430,7 MEUR en els pròxims cinc anys. D’aquests, 240 MEUR els hauria d’aportar la Generalitat a partir de les transferències pendents de l’Estat des del traspàs de la titularitat de la N-II. Els altres 190 MEUR es finançarien a través d’altres plans, com el Pla de Rodalies.