La Direcció d’Atenció Primària Metropolitana Nord ha engegat una nova campanya de promoció de La Meva Salut i l’econsulta amb l’objectiu d’agilitar les consultes de tipus administratiu que puguin fer els usuaris. D’aquesta manera es poden aconseguir altres beneficis, com ara reducció de la pressió assistencial, millora de les llistes d’espera, augment del temps efectiu de consulta i disminució del nombre de desplaçaments dels usuaris.
La campanya té dues fases, l’una de caràcter intern de formació dels professionals i l’altre de caràcter extern per informar els ciutadans de la nova possibilitat de consulta remota. L’interès que això desperta es nota amb els més de 600 professionals de l’àrea que van seguir les sessions de videoformació des de les cent cinc sales connectades. En la segona part de la campanya, la comunicació externa s’ha començat a fer aquest mes de juny amb la distribució a tots els centres de salut de la Direcció d’Atenció Primària Metropolitana Nord d’exemplars del tríptic La Meva Salut i del pòster informatiu.
La Meva Salut és un espai digital, personal i intransferible de consulta que permet a la ciutadania disposar de la seva informació personal de salut i inclou la informació que s’ha generat per l’atenció sanitària que us hagin prestat en algun dels centres assistencials públics com per exemple: el pla de medicació vigent, les vacunes administrades, els diagnòstics, els informes clínics i els resultats de les proves i les exploracions complementàries. Així ho explica l’ administrativa del CAP Tordera, Mònica Noguerol.
Noguerol ens detalla els requisits per poder accedir a la carpeta personal.
Aquesta informació ha de ser publicada pels centres per tal que els pacients la puguin visualitzar i consultar a través de la Meva Salut. Es pot accedir a l’adreça lamevasalut.gencat.cat