IniciNoticiesPolíticaLa Generalitat demana més inversions en la xarxa ferroviària del Maresme

La Generalitat demana més inversions en la xarxa ferroviària del Maresme

03686El secretari d’Infraestructures i Mobilitat ha condicionat la millora del servei ferroviari del Maresme a què el Ministeri de Foment compleixi amb les inversions que té compromeses des de fa gairebé una dècada. Ricard Font ha explicat en una entrevista a l’Info Migdia de Ràdio Calella TV que l’objectiu del Govern català és garantir la fiabilitat de la línia R1 al Maresme i convertir-la en “el metro del Maresme”, però que això no serà possible si la infraestructura no amplia la seva capacitat. Passaria, entre d’altres mesures, per doblar la línia entre les estacions d’Arenys de Mar i Blanes, la qual cosa possibilitaria incrementar la freqüència de pas dels combois i reduir el temps de viatge. Així queda recollit en el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya que el Govern català acaba d’aprovar amb l’horitzó del 2020. Ricard Font recorda que és una competència de l’Estat, que ha desatès fins al punt de no disposar ni dels estudis inicials. I això que és una mesura ja recollida en el Pla de Rodalies del 2008.

tren 1

El que sí seria possible amb l’objectiu de millorar el servei ferroviari al Maresme, però igualment està en mans de Foment, és l’ampliació de l’andana d’Arc de Triomf. Suposaria una inversió que Font entén és menor en relació al pressupost del Ministeri -de 3 milions d’euros-, que permetria incorporar un comboi més als trajectes. Quant a les connexions amb Girona-Figueres-Portbou, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat expressa que s’han obtingut bons resultats amb la nova línia RG1, sense transbords i amb trajectes també els caps de setmana a l’estiu. I diu que el servei s’adequa a la demanda existent.

tren 2

Entre els compromisos del Govern català hi ha el d’elaborar un Pla d’accessibilitat del transport públic per adaptar parades i estacions de bus i tren per a persones amb mobilitat reduïda.

ÚLTIMES NOTÍCIES