IniciNoticiesComerçSchweppes inverteix 10 milions d’euros al centre d’Investigació i Desenvolupament que té...

Schweppes inverteix 10 milions d’euros al centre d’Investigació i Desenvolupament que té a Tordera

    Catalunya Cataluña Schweppes invierte 10 millones en su centro de I+D de Tordera Ignacio Silva, consejero delegado de Schweppes Suntory España, en el... Ignacio Silva, conseller delegat de Schweppes Suntory España, a Tordera
Ignacio Silva, conseller delegat de Schweppes Suntory España, a Tordera

El grup japonès Suntory, propietari de Schweppes, ampliarà i millorarà les instal·lacions que té a Tordera perquè sigui un dels pols de referència mundial dins el sector dels refrescos. Actualment, la planta treballa per reduir la quantitat de sucre de la beguda. Així ho ha publicat aquest passat dissabte el diari Expansión.

Els fabricants de refrescos estan en peu de guerra davant la intenció del govern espanyol de crear una taxa per a les begudes amb sucre. El sector denuncia discriminació respecte a la resta d’empreses alimentàries que tenen el sucre com a ingredient fonamental; considera que es pretén endimoniar una categoria que porta molts anys treballant per reduir el percentatge de sucre, i que ofereix alternatives com els productes “zero” o “sense”. Des del 2006, Schweppes ha reduït un 17% el sucre dels seus refrescos i s’ha proposat arribar al 20% l’any 2020. Aquest procés es realitza des del centre d’Investigació i Desenvolupament de Tordera, però ha de ser molt gradual perquè no sigui percebut pels clients.

Un equip de 55 tècnics i científics reformula, cada any, fins a 500 refrescos de totes les marques de Suntory, entre les quals hi ha Schweppes, La Casera, Trina, Orangina, Sunny Delight, Oasis, Pulco i Vida. Ho fan des de les instal·lacions de Tordera, dotades amb tecnologia punta i on aquesta multinacional japonesa ha invertit quatre milions d’euros entre 2013 i 2015. La inversió, però, s’intensificarà encara més aquest proper any, amb un pla inversor de 6 milions, que finalitzarà el 2019 i consolidarà Tordera com un dels principals centres I+D de Suntory a nivell mundial, juntament amb els que té a Londres i el Japó.

Des de Tordera, cada any es presenten al voltant de 15 nous refrescos, que es dissenyen per satisfer les necessitats de més de 30 països d’Europa i Àfrica. Actualment, els investigadors de la planta torderenca treballen en el desenvolupament de nous ingredients únics derivats de la fruita, i també en reduir la quantitat de sucre de l’Orangina, la coneguda beguda de taronja francesa, i que és un dels reptes més difícicils que han tingut per endavant. A més, l’equip de “perfect mixers” (els refrescos per barrejar amb alcohol) està desenvolupant una nova tònica amb llima i regalèssia, per tal de continuar exprimint el “boom” del fenomen Gintònic, que ha catapultat les vendes del grup. A Espanya i Portugal factura prop de 500 milions d’euros.

L’elevada inversió que Suntory ha fet a Tordera s’ha repartit entre diverses intal·lacions: a més d’ampliar els laboratoris de desenvolupament del producte, el centre ha estrenat una nova àrea d’anàlisi sensorial, amb dotze cabines per als experts catadors del grup. La idea és poder crear, també, un panell extern de consumidors que avaluïn regularment les mostres. A més, s’ha posat en marxa una planta pilot per simular tots els processos d’envasat de les línies de producció i s’ha estrenat un innovador laboratori per estudiar i desenvolupar nous envasos pels refrescos. En paral·lel, Suntory també ha invertit a Tordera en nous laboratoris fisicoquímics i microbiològics d’alta sofisticació, amb capacitat per analitzar cada una de les partícules i aromes dels productes.

ÚLTIMES NOTÍCIES