Els clients dels mercats de places i pobles de Catalunya tenen un problema a l’hora d’identificar la procedència de les fruites i verdures que compren. Si no es pregunta al venedor, el consumidor té poques eines per saber si el producte que està adquirint és d’un productor de proximitat o no. Per això, des d’Unió de Pagesos reclamen algun tipus de senyalització especial que vagi en aquest sentit. El coordinador d’UP a les comarques centrals, Carles Mencos, ha explicat a l’ACN que es podria diferenciar amb un cartell a la parada amb la inscripció ‘Venda de proximitat directa’, un segell que fa un parell d’anys va començar a atorgar la Generalitat. Mencos ha proposat que també es podria concentrar aquest tipus de productors en un lloc determinat dins els mercats o en un espai diferenciat.
Mencos també ha volgut deixar clar la diferència entre productor i les etiquetes cada vegada més conegudes sota la denominació ‘Km 0’. La idea d’aquesta etiqueta originalment significava que entre el productor i el client final “no hi havia ningú”. Actualment, però, “la frase la utilitza tothom per dir que està venent alguna cosa de qualitat”, ha apuntat Mencos.
D’aquí que reclamen que se segueixi la normativa oficial de la Generalitat de ‘Venda de proximitat directa’ “per garantir que el productor compleix i que el client pugui depositar la confiança que el segell indica que el producte és realment de proximitat”