Les obres de perllongament de l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar començaran passat l’estiu, entre els mesos de setembre i octubre. Aquest és el compromís de la Generalitat, que està acabant d’estudiar les al·legacions dels alcaldes de la zona (Tordera, Blanes, Lloret i Tossa de Mar), que reclamen que aquesta gran obra tingui el mínim impacte ambiental. En una entrevista a l’ACN, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha avançat que el seu departament respondrà a les al·legacions abans que s’acabi l’estiu, i que després d’això ja podran començar les obres.
El nou tram de l’autopista C-32 tindrà una longitud de 6,7 quilòmetres i començarà a l’encreuament amb la carretera Gi-600 a Tordera. La infraestructura tindrà 3 carrils (2 en sentit nord i 1 en sentit sud), que estaran separats per una mitjana per incrementar la seguretat. A més, aquesta autovia de pagament, connectarà amb la carretera C-63 (que uneix Olot i Lloret) i disposarà d’un ramal de connexió amb Fenals, fins la Gi-682. El projecte comptarà amb dos túnels i cinc viaductes.
Aquestes obres, que s’allargaran uns dos anys, tenen un cost de 71 milions d’euros i les assumirà la concessionària Invicat (propietat d’Abertis).
Des de la plataforma ciutadana “Aturem la C-32” ja han anunciat mobilitzacions, si el govern no fa marxa enrere en l’allargament de l’autopista fins a Lloret de Mar. Denuncien que aquestes obres es fan d’esquena al territori i sense escoltar les seves al·legacions. Avancen que un cop s’aprovi el projecte definitiu el portaran als tribunals.