Renfe posa en marxa una campanya de civisme al servei de Rodalies de Catalunya. Aquesta campanya vol reforçar la conscienciació dels clients dels serveis de rodalies i dels trens regionals de la necessitat col·lectiva de fer un bon ús de les instal·lacions ferroviàries per millorar la convivència durant el viatge, així com de conservar i respectar els espais públics del servei.
Aquesta campanya, que s’ha iniciat avui, es desenvoluparà tant a l’interior dels trens, amb missatges de megafonia, cartells informatius i imatges a les pantalles dels combois, com a les estacions amb missatges de megafonia i cartells. La temàtica dels missatges es basarà en reforçar les normes bàsiques del civisme a trens i estacions vinculats amb l’ús adequat dels seients del tren, la utilització d’auriculars per escoltar música, la prohibició de no fumar a l’interior dels trens i a estacions subterrànies i aconseguir entre tots a mantenir la neteja a les instal·lacions del servei de Rodalies de Catalunya.
Per reforçar aquesta campanya, s’emetran missatges específics a través del perfil de Twitter de @rodalies per recordar les normes bàsiques de civisme als serveis de Rodalies de Catalunya, amb l’objectiu d’aconseguir arribar també als més de 26.000 seguidors d’aquesta xarxa social.
Aquesta campanya neix amb l’objectiu de buscar la complicitat dels clients del servei de Rodalies de Catalunya per a les bones pràctiques i el civisme al tren i a totes les instal·lacions, amb un clima amable. La campanya de civisme comença amb una vocació de continuïtat i renovació, pel que està previst incorporar nous missatges i consells per aconseguir, entre tots, un ús responsable del servei de la xarxa de Rodalies de Catalunya.