Aquest dies s’està desplegant la tecnologia 4G a Tordera. La posada en marxa de serveis de telefonia mòbil 4G en les mateixes freqüències que fins fa poc ocupaven els canals de TDT (banda de 800 Mhz) pot provocar interferències en alguns canals de TDT, sobretot en aquells que es reben a través de freqüències pròximes (canals 60 i 61) o en edificis que estiguin molt a prop de repetidors de telefonia. El desplegament de la tecnologia 4G va començar el mes de juliol de l’any passat i s’acabarà el març d’enguany.
Per tal de minimitzar els problemes el Ministerio de Indústria, Energía y Turismo ha posat en marxa diverses mesures que consisteixen en una actuació tècnica gratuïta per a l’usuari per tal de garantir la correcta recepció del senyal de TDT. Aquesta actuació consisteix bàsicament en la col·locació d’un filtre en la antena receptora de l’usuari. Els propietaris que visquin en comunitats de veïns i que es vegin afectats han d’acudir al president de la comunitat per tal que gestioni la incidència. Els usuaris que tinguin una antena pròpia hauran de fer ells la gestió.
Per tal de gestionar les incidències que puguin sorgir es pot trucar al telèfon gratuït 900 833 999 o visitar el web www.llega800.es. La tecnologia 4G suposa una major velocitat d’internet per als mòbils i dispositius mòbils, fent més ràpides les descàrregues i pujades de vídeo, millorant la cobertura a l’interior d’edificis i donant més cobertura geogràfica.