Un total de 439.000 persones han utilitzat els serveis de Rodalia de Girona durant el primer any de funcionament, segons ha avançat aquest dilluns el secretari de Territori, Ricard Font, en una entrevista a Catalunya Ràdio. L’RG1 uneix les comarques de Girona i el Maresme sense necessitat de fer un transbordament a Maçanet-Massanes. En un dia laborable, fan ús d’aquesta línia 1.931 viatgers, que han mostrat un índex de satisfacció de 73,9%. La posada en funcionament de la línia va representar una millora notable a Tordera. Fins llavors, un veí de Tordera que volia anar direcció a Girona, havia d’esperar més de 30 minuts a Maçanet-Massanes per agafar el tren que feia el traçat gironí.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha valorat molt positivament les xifres d’aquest primer any de l’RG1 i ha destacat que un 30% dels viatges tenen origen o destinació algunes de les estacions de la Selva Litoral o el Maresme que fins aleshores no tenien connexió directa amb la resta d’estacions de la línia Girona-Figueres-Portbou. Ho explica el secretari de territori i mobilitat, Ricard Font.
Així, la connexió directa entre Mataró, Tordera i Blanes amb Girona i Figueres, que fins fa un any no existia, es fa amb una freqüència de pas de cada dues hores. A més, si se sumen les freqüències de pas que ha disposaven els municipis gironins, la freqüència de pas és d’entre 30 minuts i una hora, en funció de l’estació i la franja horària.
En total, l’RG1 uneix el Maresme amb les comarques de Girona aturant-se a una trentena d’estacions, algunes de les quals connecten amb la R1 i R2 nord; amb els Regionals R11 i amb l’alta velocitat i llarga distància. Al cap del dia, hi circulen 16 trens diaris, vuit per cada sentit.