El nombre de morts en accidents de trànsit a la xarxa de carreteres local de la Diputació de Barcelona s’ha reduït un 80% en una dècada. Mentre que l’any 2000 van perdre la vida a les carreteres locals 24 persones, al 2010 només van registrar-se 5 morts, i cap en els primers tres mesos de l’any 2013. A Tordera, l’única via que depèn de la diputació és la BV-5122 entre Tordera i Fogars. Precisament, aquesta carretera és considerada una de les més perilloses de la xarxa viaria catalana. El diputat d’Insfraestructures, Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona, Marc Castells, dóna les darreres dades sobre la mortalitat a les carreteres locals de la demarcació de Barcelona.
La Diputació de Barcelona ha invertit aquest any 40 milions d’euros en els 1.600 quilòmetres de carreteres locals que hi ha a la demarcació per tal de millorar la seguretat de les carreteres locals, tal i com explica Marc Castells.
En aquest sentit, la carretera BV-5122, que uneix Tordera amb Fogars de la Selva, va ser objecte fa uns mesos d’unes obres per reforçar la seguretat viària en aquest tram amb una inversió de prop de 60.500 euros. Entre aquestes destaca el reforç de les contencions laterals, amb noves barreres i sistemes de protecció de motoristes en els trams més perillosos. També s’han posat nous captafars a les barreres laterals, per tal de millorar la visibilitat de la via durant la nit, sobretot. A més, s’ha millorat la senyalització. Aquestes dades s’han presentat en el marc de l’exposició “Els carrers del territori. 150 anys de carreteres locals”, que s’ha inaugurat aquest dimecres a la seu de la Diputació de Barcelona.