El govern espanyol està estudiant amb la concessionària Abertis, la rebaixa dels peatges de l’AP-7 als camions perquè evitin la circulació de la N-II, com a mesura ”transitòria” fins que la carretera estigui desdoblada. Així ho ha explicat la ministra de Foment, Ana Pastor, en la sessió de control al Congrés dels Diputats després que el diputat de CiU Pere Macias, hagi instat a l’executiu espanyol a prohibir la circulació de camions en aquest tram de la carretera nacional. Pastor considera que és la Generalitat qui ha de prohibir la circulació de camions a la via, ja que considera que el control i la vigilància de la carretera depenen del govern català.
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha explicat que des que va entrar al ministeri ha reactivat obres al voltant de la N-II que estaven aturades des de 2005. Per això, ha recalcat que s’ha actuat en tots els trams. Ha explicat que en el tram Tordera-Maçanet, les obres es licitaran el maig vinent, així com també, es farà l’actuació en dues interseccions urgents, i entre Maçanet i Sils, es licitarà la conversió en autovia, unes obres, que ja han començat entre Sils i Caldes de Malavella.
La titular de Foment ha anunciat que aquest mateix mes també licitaran “els projectes d’una part important del Tordera-Maçanet, que permetran millorar dues interseccions”. De fet, però, aquests treballs no aniran més enllà de l’actual enllaç amb la C-35.
I és que l’Estat ja va desistir fer tota l’obra del Tordera-Maçanet, que s’estenia al llarg de 8,9 quilòmetres, al·legant que tenia un pressupost molt elevat (que s’estimava en 249 MEUR). En comptes d’això, Foment va encarregar un estudi per entroncar l’N-II amb Granollers passant per l’interior (és a dir, a través de la C-35).
Pastor també ha destacat que a l’entorn de Girona s’han fet quatre carrils de servei i estan en construcció 3 nous accessos. A més, Pastor ha explicat que s’actuarà en obres que no calgui tramitació.