Els aspirants a treure’s el carnet de conduir hauran d’ afrontar un nou examen. L’examen pràctic és el que té més novetats. A partir d’ avui, els alumnes hauran de demostrar que saben nocions de mecànica i fer comprovacions com la pressió dels pneumàtics o el nivell de l’oli.
A més, s’introdueix una estona de conducció autònoma, és a dir, que l’examinador no donarà cap indicació i l’alumne haurà d’arribar al lloc que se li demani. També se li avaluarà la conducció eficient. I la prova durarà com a mínim 25 minuts, més temps que fins ara. L’objectiu del nou examen és que els que l’aprovin estiguin més ben preparats per sortir a la carretera. El gerent de la xarxa d’autoescoles del RACC, Alberto Camaño, detalla els canvis introduïts.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2013/01/nou-examen-conduir-1.mp3|titles=nou examen conduir 1]En l’examen teòric, el principal canvi és en el format. A partir d’ avui es farà amb ordinador, com s’ha fet durant uns mesos a Barcelona en la prova pilot. La DGT ha preparat 15.000 preguntes que aleatòriament formaran el qüestionari, de manera que sempre serà diferent i no es podrà memoritzar. Ho explica, Alberto Camaño.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2013/01/nou-examen-conduir-2.mp3|titles=nou examen conduir 2]La presidenta de la Federació d’Autoescoles de Catalunya, Maria Olivera, valora positivament els canvis.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2013/01/nou-examen-conduir-3.mp3|titles=nou examen conduir 3]Espanya és dels darrers països d’Europa que s’incorpora a la nova directiva del permís de conduir. La norma europea dicta que si tothom té el mateix permís tots els països han de fer la mateixa formació i avaluació d’exàmens.