El Consell Comarcal de la Selva ha denunciat al Ministeri de Foment a la Fiscalia per la via penal com a responsable de les morts a la carretera N-II, al seu pas per les comarques gironines, en considerar la relació causa efecte entre el seu mal estat i els múltiples accidents de trànsit que acumula aquesta via. Tot i ser una de les vies més transitades de l’Estat, amb 30.000 vehicles diaris, i amb més víctimes mortals, el Ministeri de Foment dels diferents governs espanyols no ha desdoblat la carretera a les comarques de Girona, a excepció de vuit quilòmetres entre Caldes de Malavella i Riudellots de la Selva. El president del consell comarcal de la Selva, Robert Fauria, diu que l’objectiu no és asseure a la banqueta dels acusats a cap responsable de Foment sinó que les obres s’acabin.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/10/fauria-N-II-1.mp3|titles=fauria N-II 1]Robert Fauria, diu que han fet un gest ‘valent’ perquè la ciutadania els demana que pressionin per aconseguir que les obres s’acabin.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/10/fauria-N-II-2.mp3|titles=fauria N-II 2]D’altra Banda, CiU reclamarà al Ministeri de Foment que traspassi a la Generalitat la titularitat de l’N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera (Maresme) i es compromet a desdoblar la carretera. Així ho recull una moció que el diputat gironí Jordi Xuclà defensarà al Congrés dels Diputats el proper 9 d’octubre. La moció és conseqüència de la interpel·lació sobre l’estat de l’N-II que el mateix Xuclà va fer a la ministra Ana Pastor la setmana passada. Pastor va deixar clar que Foment no desdoblarà ni un quilòmetre d’aquest tram, però també apuntar la possibilitat de traspassar-lo a la Generalitat. Ara, Xuclà demana que el traspàs es faci efectiu i que s’acompanyi amb prou diners per poder executar el desdoblament. El ple de l’ ajuntament de Tordera, va fer lectura la setmana passada, d’ un manifest conjunt de totes les forces polítiques expressant el malestar per decisió pressa, i demanant un reconsideració per part de Foment. Escoltem l’ alcalde, Joan Carles Garcia.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/10/manifest-ajuntament-N-II.mp3|titles=manifest ajuntament N-II]L’Estat preveu invertir 30,8 milions d’euros l’any 2013 destinats a obres i projectes de la N-II a les comarques gironines. La meitat d’aquest xifra, però, se l’emporta la represa dels treballs empantanegats de Sils-Caldes, un tram de 6,7 quilòmetres que ja en els pressupostos per a aquest any rebia més de 15 milions d’euros. De la resta de trams, destaca només una partida de 3 milions d’euros per al Sils-Maçanet. Totes les altres partides per a la carretera són testimonials. La diputada del PP per Girona, Concepció Veray, diu que no es mereixen que els critiquin per invertir poc perquè són els únics que hi han actuat.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/10/veray-N-II.mp3|titles=veray N-II]Els alcaldes de dues poblacions gironines afectades per la polèmica de les obres de la N-II, , Sils i Blanes, han coincidit en titllar de “ridícules” les inversions dels PGE per aquest 2013. L’Estat té previst invertir 15,3 MEUR per realitzar el tram Sils-Caldes, unes inversions “decepcionants” segons l’alcalde d’aquesta localitat, Martí Nogué.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/10/Nogue-N-II.mp3|titles=Nogue N-II]Des del municipi de Blanes, l’alcalde Josep Marigó ha assenyalat que l’abandonament definitiu del tram Tordera- Maçanet suposa un “greuge comparatiu” immens per a tots els ciutadans d’aquesta zona.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/10/marigo-N-II.mp3|titles=marigo N-II]Aquest tram de la N-II compta amb un alt índex d’accidents de trànsit. Segons les dades facilitades pel servei català del trànsit, de les 34 víctimes mortals per accidents de trànsit que hi ha hagut a les comarques de Girona des de principis d’any, 14 han deixat la vida a la carretera Nacional-II.