L’anunci del ministeri de Foment de revocar el projecte per desdoblar la carretera N-II entre Tordera i Maçanet de Selva, ha creat malestar també entre els polítics locals. Precisament, el ple de l’ajuntament de Tordera, va aprovar ahir un manifest conjunt de tots els grups municipals mostrant el seu rebuig a la decisió del ministeri de Foment. Recordem, que l’estat tira enrere la proposta perquè la considera excessivament cara. Dimecres, l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia ja manifestava la poca sensibilitat del govern central, amb la problemàtica de la N-II.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/balanç-alcalde-N-II-11.mp3|titles=balanç alcalde N-II 1]El regidor del PSC, Josep Romaguera creu que l’anunci del ministeri és una pressa de pèl. Romaguera recorda que el tram gironí de la N-II registra molts accidents i que cal una actuació ràpida.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/valoracio-psc-N-II.mp3|titles=valoracio psc N-II]Xavi pla, d’ERC de Tordera, titlla de mala notícia la decisió del ministeri de Foment. Pla creu que l’obra ja porta més de 30 anys de retard.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/valoracio-erc-N-II.mp3|titles=valoracio erc N-II]El regidor del partit popular, Xavier Martin espera que en els pressupostos del 2013, es vegi una voluntat clara del govern espanyol de desencallar el desdoblament de l’ N-II.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/valoracio-pp-N-II.mp3|titles=valoracio pp N-II]La Generalitat presentarà un recurs administratiu contra la decisió del govern espanyol, anunciada aquest dimarts, de retirar el projecte de desdoblar la Nacional-II entre Tordera i Maçanet.
Ho ha anunciat el conseller de Territori, Lluís Recoder, amb l’argument que es tracta d’una “carretera amb una de les intensitats mitjanes diàries de les més altes de tot l’Estat i amb una situació de provisionalitat per culpa d’unes obres que han començat però no han acabat.” Recoder ha afegit que la decisió del ministeri respon a prioritats polítiques i no a raons pressupostàries.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/recoder.mp3|titles=recoder]D’altra banda, la ministra de Foment, Ana pastor, ha justificat la mesura al·legant la manca de funcionalitat del tram i l’alt cost de les obres, 23 milions d’euros per cadascun dels 9 quilòmetres previstos. Pastor, però, no renuncia al desdoblament global de la carretera mitjançant una fórmula público-privada. Així, la fórmula que s’utilitzaria seria el “pagament per disponibilitat”; és a dir, que aquells trams que suporten més trànsit de camions, siguin els empresaris qui executin el desdoblament i que, més endavant, l’Estat els hi aboni.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/ministra-ana-pastor.mp3|titles=ministra ana pastor]Es calcula que, pel tram gironí de la Nacional-II, hi passen cada dia 10.000 cotxes i 4.000 camions. Un volum de trànsit molt elevat que circula per una via perillosa, amb obres inacabades i amb mala senyalització i que sovint provoca embussos i accidents.