La setmana passada vam conèixer les dues cares de la moneda pel que fa al desdoblament de la N-II a les comarques gironines. La cara és que la Ministra de Foment, Ana Pastor, va anunciar el desencallament de les obres del tram Sils-Caldes. La creu és pel tram Maçanet-Tordera, que gairebé segur quedarà aparcat definitivament: és l’únic tram del sud on no hi ha obres començades i també és el més car de desdoblar, perquè s’hi preveia construir un túnel abans de Blanes. Ara bé, aquests no són els motius del govern per posar en dubte el desdoblament d’aquest tram. Segons la ministra Pastor, “aquest tram de carretera del sud de Girona fins al límit de la província de Barcelona ha deixat de complir la funció de tram de la Xarxa de Carreteres de l’Estat, des que el març del 2010 es va cedir la titularitat de la carretera N-II entre Montgat i Tordera a la Generalitat. L’Alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, en resposta a l’argument de la titular de Foment, assegura que això no és així i que el titular del tram Maçanet-Tordera és l’estat.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/alcalde-resposta-ministra-1.mp3|titles=alcalde resposta ministra 1]Joan Carles Garcia diu que pot entendre que no es desdobli el tram Maçanet-Tordera per la gran inversió econòmica que suposa, però que no pot acceptar els arguments de la ministra Ana Pastor.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/alcalde-resposta-ministra-2.mp3|titles=alcalde resposta ministra 2]Garcia assegura que seguiran reclamant que el desdoblament de la N-II a les comarques gironines és indispensable per la seguretat dels ciutadans. A més, recorda que aquesta situació també perjudica al creixement empresarial de Tordera i, a la vegada, del Maresme Nord i la Costa Brava sud.
[audio:http://www.radiotordera.cat/wordpress/wp-content/2012/09/alcalde-resposta-ministra-3.mp3|titles=alcalde resposta ministra 3]Sobre la possibilitat de bonificar els peatges de l’AP-7 mentre no es facin les obres, la Ministra de Foment, Ana Pastor, assegura que això suposaria un cost massa elevat, d’uns 95 milions d’euros. A més, cal recordar que Catalunya és un dels llocs de l’estat on s’han fet menys obres d’infraestructures.