El Síndic de Greuges va rebre l’any 2011 un 32,3% més de queixes per part dels ciutadans que el 2010, principalment pels efectes de la crisi econòmica en la prestació de serveis públics que, alhora, afecten els drets socials. Segons aquest informe, a Tordera s’ha tramitat a través del Síndic fins a 22 queixes durant el 2011. Això representa doblar les xifres de l’any passat, quan es van impulsar 9 queixes des de la nostra vila. A banda de les queixes s’han formulat 32 consultes al Síndic des de Tordera, 10 més que les presentades l’any 2010.
A nivell Català, el síndic de Greuges, Rafael Ribó, explica que s’han duplicat les queixes per serveis socials, sobretot per el PIRMI.
Ribó diu que el 92% de les resolucions han estat acceptades per les administracions.
El Síndic té la funció d’atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l’actuació o la manca d’actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l’Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l’Administració catalana, amb l’objectiu d’ajudar a millorar-ne el funcionament