IniciNoticiesSalutAvui i demà també hi ha convocada vaga de metges

Avui i demà també hi ha convocada vaga de metges

A Tordera no s’espera que la vaga tingui incidència a l’ambulatori, malgrat això s’han decretat serveis mínims del 25% de la plantilla.

El sindicat Metges de Catalunya ha convocat avui i demà noves jornades de vaga del col·lectiu del sistema públic i concertat per reclamar millores en les condicions laborals. El sindicat interpel·la el Departament de Salut en les seves reivindicacions, entre les quals hi ha mantenir el respecte a la singularitat i responsabilitat del treball dels metges; reformar el règim actual de jornada complementària i descansos postguàrdia; augmentar la retribució per hora de guàrdia i situar-la, com a mínim, en el 175% del valor de l’hora ordinària i anticipar l’edat de jubilació.

També demana limitar les agendes dels metges de família a un màxim de 25 actes assistencials, entre presencials i no presencials i mantenir, a l’atenció primària de l’Institut Català de la Salut, el terç no assistencial i estendre’l a tots els centres del sistema sanitari públic com a fórmula per potenciar la formació, docència i recerca, entre altres peticions. A Tordera no s’espera que la vaga tingui incidència a l’ambulatori, malgrat això s’han decretat serveis mínims del 25% de la plantilla.

ÚLTIMES NOTÍCIES