L’Ajuntament s’ha reunit amb el departament de Territori, que ha proposat com a alternatives fer unes rondes entorn de Blanes i crear un carril de transport públic
L’Ajuntament de Tordera ha tornat a insistir a reprendre les obres de l’allargament de la C-32 cap a Lloret. Des que es van eliminar els peatges, els col·lapses a l’autopista són freqüents i, de retruc, sovint provoquen embuts a la GI-600. Tot i això, el projecte de pacificació de la N-II, que pretén descongestionar el trànsit del litoral, de moment no contempla ni Tordera ni Palafolls. L’alcaldessa Elisabet Megias continua defensant que mantenir la via tal com està és un sense sentit.
“No té sentit que l’autopista travessi la Tordera i vagi a morir a la rotonda de Sant Daniel”
De fet, el departament de Territori de la Generalitat fa tot just dos mesos que ha activat el projecte de pacificació de la N-II en diferents punts del Maresme. Això ha tornat a reobrir el debat de l’allargament de la C-32, que ja fa temps que plana. Fa tres anys, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va anul·lar la prolongació de l’autopista per qüestions mediambientals. Ara, la Generalitat està buscant alternatives i s’està reunint amb els diferents municipis implicats. En aquestes converses, el govern català ha posat damunt la taula altres possibilitats.
“Altres opcions són fer unes rondes a l’entorn de Blanes i crear un carril de transport públic”
El problema de la mobilitat s’ha vist agreujat darrerament pels habituals retards dels trens. Les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols consideren essencial l’inici de les obres d’allargament de la C-32 durant aquesta primavera, fent costat a les reclamacions dels sectors empresarials d’aquestes localitats costaneres i alguns ajuntaments.