IniciNoticiesSalutLa torderenca Zoraida Gómez és la nova presidenta de l’Associació Espanyola d’Esofagitis...

La torderenca Zoraida Gómez és la nova presidenta de l’Associació Espanyola d’Esofagitis Eosinofílica

La Teranyina entrevista Gómez, que explica com funciona l’entitat i els avenços aconseguits fins ara

La Teranyina ha rebut l’Associació Espanyola d’Esofagitis Eosinofílica (EoE) per explicar als oients quina mena de malaltia és i com es pot col·laborar amb l’entitat. Es tracta d’una malaltia inflamatòria crònica de l’esòfag que fins ara era considerada una malaltia rara a Espanya, amb només d’un a cinc casos per cada 10.000 persones. Ara, però, es comença a dictaminar com a “poc freqüent”, gràcies a la investigació i la insistència de l’associació. L’entitat es divideix en quatre àrees; projectes, serveis, investigació i educació, tot i que la nova presidenta, Zoraida Gómez, destaca la investigació i el suport psicològic com les tasques més rellevants.

zoraida 1

“És una malaltia crònica que arriba per quedar-se”

Alguns dels progressos, per exemple, s’han fet amb la comercialització ja en marxa del medicament Jorveza i el diagnòstic, que abans es feia en vuit anys i ara es pot dur a terme en només un. Ara, s’està treballant en el primer dia mundial de la malaltia, que serà el 22 de maig, i en un curtmetratge sobre malalties minoritàries que es presentarà el 14 de febrer a les 7 del vespre al Recinte Modernista de Sant Pau. La presidenta celebra que hi hagi projectes amb tantes persones implicades i que es duguin a terme de manera altruista.

zoraida 2

“És poder dir a tothom les coses que dia a dia viuen aquestes persones amb malalties minoritàries”

Per accedir-hi només s’ha d’omplir un formulari a través de la pàgina web de l’associació www.aedeseo.es, on també es poden fer donacions, fer-se soci o conèixer més sobre els projectes. A més, també ofereix l’opció de contribuir amb els contes escrits per un nen afectat per la malaltia, que presenten les endoscòpies de manera diferent i és una bona eina per als infants que pateixen aquesta condició.

ÚLTIMES NOTÍCIES