Amb el lema ‘Canta a la vida’, la campanya vol sensibilitzar la població sobre la importància dels programes dedicats a aquest col·lectiu.
La Diputació de Barcelona i la Creu Roja s’alien per novè any consecutiu per sensibilitzar la població, especialment els joves, sobre la importància dels programes dedicats a les persones grans. A través de la campanya #GransLovers volen promoure que la ciutadania s’impliqui en el voluntariat amb aquest col·lectiu. Al llarg d’aquest any, la Creu Roja ha atès 14.346 persones grans a la província de Barcelona gràcies a la feina de 1.065 voluntaris.
Enguany, la campanya #GransLovers té com a lema ‘Canta a la vida’ i mostra com la música, i les reaccions emocionals que produeix, poden ser motiu d’estímul i d’interès comú entre les diferents generacions. La música es revela com un llenguatge universal que uneix persones de totes les edats, i les fa susceptibles de compartir il·lusions, experiències i consells. L’objectiu d’aquests programes és fomentar la independència i l’autonomia de les persones grans, detectant i combatent situacions de vulnerabilitat i promovent la participació dels usuaris i usuàries en espais socials i comunitaris. N’ha donat més detalls la responsable de gent gran de Creu Roja a l’Alt Maresme, Roser Casanovas
“LA CAMPANYA VOL FER INCIDÈNCIA EN LA SOLEDAT QUE PATEIX MOLTA GENT GRAN AMB VISITES I ACOMPANYAMENT”
La campanya es durà a terme bàsicament en l’entorn digital amb l’etiqueta #GransLovers fins al 24 de novembre. S’emetran diversos vídeos de la campanya, com ara l’espot o càpsules de testimonis amb els intercanvis entre joves voluntaris i les persones grans amb l’objectiu de promoure les inscripcions del voluntariat. L’objectiu és transmetre amb un toc d’humor i espontaneïtat la relació de complicitat que s’estableix entre gent gran i voluntaris.