Aquest tràmit està col·lapsant els serveis socials dels municipis maresmencs de menys de 20.000 habitants.
El Consell Comarcal està duent a terme el Programa pilot d’atenció i gestió de la Unitat d’Assesorament en Drets Energètics (UADE) i vulnerabilitat social amb l’objectiu d’agilitzar els expedients de pobresa i vulnerabilitat de les famílies que no poden fer front al pagament dels subministres energètics que realitzen els serveis socials dels 25 municipis de la comarca que formen part de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials (els que tenen menys de 20.000 habitants).
Abans de procedir al tall dels subministraments bàsics, les companyies han de comunicar als serveis socials l’existència d’un impagament per tal que aquests determinin si es tracta d’una persona o família en situació de vulnerabilitat. El regidora de serveis socials a Tordera, Toñi Garcia explica quina és la situació al municipi i com ho gestionen.
“hi ha moltíssima gent amb informe de pobresa energètica que s’ha condonat el seu deute, això vol dir que estem treballant molt bé”
Aquest tràmit està col·lapsant els serveis socials. A títol d’exemple, entre els mesos de novembre de 2021 i gener de 2022, els 25 municipis maresmencs de l’Àrea Bàsica de Serveis Socials van rebre 1.810 peticions d’informe de vulnerabilitat per part de diferents companyies energètiques. Toñi Garcia recorda que qualsevol ciutadà de Tordera que es trobi en situació de vulnerabilitat energètica que es posi en contacte amb serveis socials.
El Programa del Consell Comarcal dona suport als serveis socials municipals per agilitzar la tramitació d’aquests expedients i, a més, fa una política de prevenció assessorant les persones en situacions de vulnerabilitat energètica que són derivades pels Equips Bàsics d’Atenció Social (EBAS).