El Ministeri de Transports desenvoluparà, entre aquest cap de setmana i el febrer de 2023, diverses obres a la xarxa viària de Catalunya que tindran algunes afectacions en les línies que connecten les comarques gironines amb Barcelona.
Les obres afectaran la línia R1 de Rodalies – que va des de Molins de Reis fins a Blanes, Tordera i Maçanet de la Selva passant per la costa-, que des d’aquest cap de setmana i fins el febrer de l’any vinent començarà i acabarà tots els seus recorreguts a l’Hospitalet de Llobregat, en lloc d’arribar fins a Molins. Els viatgers disposaran com a alternativa els trens de la línia R4, amb una freqüència de 15 minuts, que es redueix a 10 minuts, durant les hores punta.
Tot plegat, és conseqüència dels treballs de trasllat de les vies d’ample convencional de la línia R11 (Girona-Portbou) a l’interior de la futura estació de la Sagrera, un cop posat en funcionament el túnel de dos quilòmetres. D’aquesta manera, els trens procedents de Girona en direcció Barcelona ja podran començar a circular per l’interior de la futura estació. Aquesta serà la segona línia que començarà a passar per dins de la Sagrera, després que els trens de la línia Barcelona-Mataró comencessin a circular-hi el desembre de 2020. Aquests treballs, juntament amb la nova estació de Sant Andreu Comtal, tindran un cost de 68 milions d’euros.