Ja es pot demanar cita al CAP a través d’internet o de l’aplicació La Meva Salut, amb el codi identificador de la targeta sanitària. El nou sistema farà escollir el motiu, com malaltia, vacunació, tramitar una baixa o fins i tot renovar el pla de medicació, entre molts altres.
L’objectiu és evitar temps d’espera i fer més eficient l’assistència sanitària. Tenir més temps per fer assistència sanitària, i fer menys burocràcia. Es podrà agafar dia i hora, però explicant el motiu de la consulta, i només quan realment calgui que ens visiti un metge o un infermer. Uns canvis enfocats a tenir més temps per atendre mèdicament, quan la manca de professionals és evident, i quan la pandèmia ha deixat molta atenció no urgent per recuperar. Marga Garcia és responsable d’atenció a la ciutadania de l’institut català de la salut.
El sistema està destinat a atendre problemes de salut que no requereixin una atenció immediata i urgent, o fer una consulta administrativa o una revisió preventiva. Segons el motiu, el sistema donarà una resposta, que no sempre serà una visita presencial; per això caldrà explicar el motiu de la consulta. Gemma Craywinckel, és directora del Servei Català de la Salut.
Es podrà programar directament una visita al centre d’atenció primària (CAP) de referència amb els professionals de medicina de família, pediatria i infermeria que cadascú tingui assignats, i amb altres professionals de la salut, com ara el personal administratiu d’atenció ciutadana. També es podrà programar una cita amb professionals d’altres àmbits, com odontologia, salut sexual i reproductiva o treball social.