La xarxa d’escoles de la Fundació Vedruna col·laboren des del 2012 amb la UTAE, Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge Escolar de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona. L’objectiu és detectar de forma precoç possibles trastorns relacionats amb el procés d’aprenentatge, com la dislèxia. Ara, en una darrera reunió de l’equip de psicopedagogs del projecte, s’han presentat dues noves eines de cribratge per emprar amb alumnes de P5 d’Educació Infantil, i que consten de 3 materials organitzats en blocs.
Aida Callís és psicopedagoga de l’escola Vedruna Tordera.
A l’escola Vedruna Tordera ja fa 3 o 4 anys que es duu a terme el cribratge amb una valoració molt positiva de les famílies. Callís explica que el cribratge aporta una informació molt útil als professionals.
Les escoles Vedruna compten amb un itinerari psicopedagògic, en el marc d’un projecte d’escola inclusiva, que té com a objectiu acompanyar l’alumnat adaptant-se a les seves diferents capacitats. Aquest itinerari engloba, més enllà d’aquesta detecció precoç, una orientació́ professional dels alumnes, tenint en copte aspectes com les tècniques d’estudi, de cohesió́ de grup o de desenvolupament cognitiu.