El tram entre Tordera a Blanes per la Gi-600 apareix novament entre les carreteres més perilloses de Catalunya. Així es desprèn de l’avaluació de carreteres que fa el consorci europeu EuroRAP, que compara el nombre d’accidents greus i mortals que hi ha hagut els últims tres anys en un determinat tram amb el volum de vehicles que hi circulen. El Reial Club Automòbil de Catalunya (RACC) ha presentat les dades sobre la xarxa viària catalana després de l’anàlisi de més de 6.300 quilòmetres de vies interurbanes de diferents titularitats.
En línies generals, el 30% de les carreteres de Catalunya mantenen un risc alt o molt alt d’accident greu o mortal. Del 2017 al 2019, la mobilitat ha augmentat un 1,8% i la mitjana d’accidents greus i mortals un 0,4%, variacions que fan baixar un 1,3% el risc de patir un accident greu o mortal al global de les carreteres analitzades, que sumen uns 6.300 km. L’estudi també indica que en les carreteres convencionals amb un sol carril per sentit el risc és quatre vegades més gran que en autopistes i alerta que els accidents en moto han augmentat un 45% des del 2013 fins a un total de 2.269 l’any 2019.
Els accidents que han provocat morts o ferits greus han augmentat un 16% el darrer any, fins arribar als 317. Entre el 2017 i el 2019, en el 43% de tots els accidents amb morts o ferits greus hi ha estat involucrada com a mínim una moto o un ciclomotor, una proporció molt elevada, ja que només representen el 5% de la mobilitat global en carretera.
El president del RACC, Josep Mateu, ha explicat que el 2020 la mortalitat ha baixat un 40% tot i que la mobilitat només ho ha fet en un 26%. Amb tot, ha atribuït el descens principalment a la reducció de la mobilitat a les carreteres provocada per la covid.
Per al 2020 la Unió Europea va establir l’objectiu de reduir a la meitat el nombre de víctimes mortals de trànsit respecte el 2010. En el període 2010-2019, però, a Catalunya només s’han reduït un 25%.