Adif ha donat per acabades les obres de reconstrucció del pont ferroviari que creua la Tordera, i que va quedar arrasat pel temporal Gloria el gener passat. Un cop s’hagi verificat la documentació pertinent, el següent pas serà posar d’acord l’operador -Renfe- i el responsable -Generalitat- per tal que tornin a fixar la nova data per poder tornar a establir el servei. En total, l’obra ha costat 10,4 milions d’euros (MEUR) i actualment s’estan enllestint les darreres revisions de seguretat abans de restablir la circulació. La nova estructura compta amb cinc vans que suporten els 221,3 metres de longitud que fa el pont. A la zona hi ha treballat uns 40 operaris en torns de 24 hores i s’han necessitat deu màquines per reparar l’obra.
D’altra banda, el nou pont sobre el riu Tordera es va obrir al trànsit divendres passat. Amb la posada en funcionament d’aquesta infraestructura es recupera la connexió viària directa entre Blanes i Malgrat de Mar que el temporal Glòria es va emportar per davant a finals de gener. De mitjana hi circulaven 8.000 vehicles al dia.
El nou pont compta amb dos carrils més amples i també hi ha un vial per a vianants i ciclistes. El cost de les obres ha estat de 4,6 milions d’euros que ha assumit el Departament de Territori i Sostenibilitat. Tot i la posada en funcionament del pont encara cal finalitzar les obres amb tasques de jardineria i remats, unes feines que s’acabaran durant el desembre.