El Servei Català de Trànsit té engegada una campanya de protecció i control de vianants a la zona urbana fins aquest proper diumenge 6 de setembre. La campanya es coordina amb les Policies Locals amb l’objectiu de reduir la sinistralitat dels vianants i millorar la seva seguretat. Aquest any marcat per l’aparició de la COVID-19 i per la consegüent reducció de la mobilitat a Catalunya, està tenint un comportament diferent pel que fa a les xifres de mortalitat en general i les de vianants morts en accident de trànsit en particular. A dia d’avui, han mort 13 persones atropellades a Catalunya, 7 a les carreteres i 6 en zona urbana. Per primera vegada, hi ha més morts per atropellament en zona interurbana que als carrers dels municipis catalans.
És sobretot en els espais urbans on els vianants es desplacen, conviuen i comparteixen l’espai públic amb altres actors de la mobilitat i on per la seva vulnerabilitat tenen un risc més elevat de patir accidents de trànsit. Des del 2010, ha mort una mitjana de 32 persones cada any a causa d’un atropellament en carrers de municipis de Catalunya. Encara que el nombre d’aquest tipus de sinistres és més elevat a la ciutat, cal tenir present que la gravetat de les lesions s’incrementa per als vianants en els accidents en carretera.
Des del 2010, un total de 462 vianants han mort en accident de trànsit a Catalunya, una dada que representa una mitjana de 45 morts cada any. La majoria de les persones mortes a causa d’atropellaments, gairebé el 70%, han perdut la vida en zones urbanes, en concret 321. Cal destacar que la meitat dels vianants morts en els darrers deu anys tenien més de 65 anys.
El grup de més risc són les persones de més de 65 anys. És una informació del Servei Català de Trànsit, que coordina la campanya als municipis fins aquest proper diumenge.