Els centres d’atenció primària de la Corporació de Salut Maresme i la Selva han hagut de readaptar gran part dels seguiments i consultes a nivell telemàtic i a distància durant la pandèmia de la Covid-19. Les consultes de caràcter de seguiment o no urgent s’ha realitzat, principalment, per via telefònica per tal d’evitar desplaçaments als centres.
Amb la intenció de fer un mur de contenció per evitar que els ciutadans acudissin a les urgències de l’hospital si no era necessari, l’atenció primària de la Corporació ha realitzat prop de 60.000 trucades telefòniques durant el confinament.
Concretament, entre el 16 de març i el 31 de maig, un total de 57.399 trucades telefòniques, de les quals 4.164 (el 7,25%) han estat per atendre pacients afectats per la Covid-19. A nivell presencial, s’han fet 19.180 visites als CAP i s’han realitzat 4.800 visites a domicili. Aquestes actuacions s’han fet conjuntament amb l’anomenada “Agenda Covid-19”, una eina que s’ha creat per fer un seguiment telefònic de les persones que presentaven símptomes compatibles amb la malaltia i es trobaven en aïllament al domicili.
D’altra banda, des de l’àrea de Treball Social a l’atenció primària durant la pandèmia s’han dut a terme un total de 2.380 accions en el període comentat anteriorment, que inclou acompanyament i seguiment telefònic a persones grans, que viuen soles o amb problemes socials.