El tercer trimestre escolar ha començat amb les aules buides. Els centres s’estan adaptant per poder oferir una formació virtual. Des del Servei Educatiu municipal s’assegura que l’objectiu del departament d’Educació és que hi segueixi havent contacte entre escoles i alumnes, que no es perdi l’atenció personal, més que no pas fer continguts curriculars. Les escoles de primària estan posant en marxa des de ja fa dies diferents eines. Una de les prioritats que s’han marcat els centres durant aquesta pandèmia és el contacte amb els alumnes i les famílies.
A l’escola Ignasi Iglesias, el seu director Alberto Rojo ens parla de l’acompanyament que fan a l’alumnat i famílies a través del correu electrònic, telèfon i grups de telegram i videoconferències. L’escola també utilitzen les xarxes socials per mantenir el contacte, com per exemple, el canal de youtube. L’escola també ha fet un important esforç amb l’equip docent per adaptar-se a les circumstàncies. Alberto Rojo explica que en l’àmbit curricular, cada dilluns s’envien les tasques a les famílies. El director admet que algunes famílies encara no disposen de la connectivitat per poder realitzar les tasques, una situació que esperen resoldre ben aviat.
El coordinador de l’escola Vedruna Tordera, Àngel Vallicrosa assegura que l’escola vetlla perquè no hi hagi la coneguda ‘escletxa digital’ i que tots els continguts de l’escola puguin arribar als alumnes. Els tutors fan un seguiment personalitzat amb els alumnes fent propostes pedagògiques que respectin els ritmes de treball i contextos familiars diferents.
L’escola d’Hortsavinyà, compta aquest curs amb un total de 42 alumnes. La seva directora Roser Godino assegura que gràcies el suport de l’Ajuntament s’han resolt els problemes de connexió telemàtica. En aquest moment, utilitzen la plataforma moodel per compartir recursos.
El director de l’escola Brianxa, Xavi Manresa explica que s’ha equipat a les famílies amb connexió 4G i amb dispositius electrònics amb la col·laboració de l’Ajuntament. Segons Manresa, a través d’un full de càlcul s’estableixen les tasques escolars que han de seguir els alumnes, amb un estret suport de tutors i mestres.
A l’institut Lluís Companys, el seu director Carles Carré explica que l’objectiu és continuar treballant a través de classes virtuals, però sense avançar temari.
Totes les escoles i instituts de Tordera coincideixen en donar les gràcies a les famílies i alumnes per la confiança que els hi han transmès, i els encoratgen a seguir amb la bona predisposició i col·laboració que fins ara.