Des de que ha començat la crisi del COVID19, l’Ajuntament de Tordera, a través de l’Àrea de Serveis Socials, ha posat en marxa un dispositiu d’actuacions per reforçar l’atenció social del municipi i especialment adreçat a persones grans i famílies vulnerables.
La mesura prioritària ha estat el reforç del servei d’ajuda a domicili amb l’activació de noves eines arrel del tancament dels centres de dia i l’ampliació de les hores del servei d’ajuda a domicili per situacions d’urgència. Les educadores i treballadores de Serveis Socials també estan reforçant l’atenció a famílies vulnerables i persones usuàries del servei mitjançant trucades periòdiques així com informant de serveis d’ajuda a domicilis privats. Per altra banda, els Serveis Socials, a través del cos de Protecció Civil, coordina la recollida i el lliurament de medicació prescrita i amb recepta per aquells usuaris més vulnerables.
En l’àmbit de l’alimentació garantida, des de Serveis Socials, i amb la col·laboració de Protecció Civil, s’està coordinant els àpats a domicili per als usuaris dels centres de dia arrel del seu tancament. Per altra banda segueix actiu el servei al Centre de Distribució i Roba (CDAR) “De tots”, on s’ha extremat les mesures de protecció i s’han espaiat els horaris de lliurament. La regidora de serveis socials, Toñi Garcia parla d’un augment de la demanda del servei.
Pel que fa a la continuïtat de les beques menjadors concedides per aquest curs, la regidora de serveis socials, Toñi Garcia assegura que es continua fent entrega de les targetes moneder. Paral·lelament, també apunta que està en marxa un servei de psicologia a disposició de les persones i famílies de Tordera, especialment aquelles que tenen infants al càrrec, siguin o no famílies usuàries dels serveis socials.
El servei de teleassistència, per la seva banda, s’ha reforçat amb trucades periòdiques de seguiment i de suport emocional a totes les persones usuàries i s’ha activat un nou servei gratuït de teleassistència adreçat a les persones majors de 65 anys, amb malalties cròniques i que viuen soles. Totes les persones que compleixin aquests requisits i vulguin adherir-se a aquest servei de teleassistència han de trucar al telèfon 937642274.
Les mesures que s’estan aplicant des de Serveis Socials es treballen en coordinació amb el CAP de Tordera, els hospitals de referència, Creu Roja, l’Associació de Voluntariat, la Policia Local i Protecció Civil per cobrir les necessitats de les persones amb risc d’exclusió social siguin o no usuàries del servei.