Arran de la implementació, aquest dilluns, de les mesures organitzatives als centres sanitaris de la Corporació per contenir el COVID-19, entre les quals, la limitació de l’activitat programada no urgent per donar preferència a l’atenció urgent, ha obligat als dispositius de la Corporació a fer un gran esforç per anul·lar i reprogramar proves i visites. Per això, s’ha hagut de reforçar l’atenció telefònica amb l’enviament d’SMS per poder donar una millor atenció.
En aquest sentit, s’ha reforçat l’atenció telefònica que estan duent a terme els equips d’admissions dels hospitals comarcals de Calella i Blanes amb l’enviament de missatges de text (SMS)als mòbils dels pacients. L’eina està permetent fer enviaments massius de forma ràpida i eficient, i donar, d’aquesta manera, una atenció més àgil i òptima a la ciutadania que està pendent de fer-se una prova o venir a una visita. Ens explica les mesures el director del CAP Tordera, Leonardo Heredia.
Des d’aquest dilluns i fins avui s’han enviat un total de 8.200 SMS. Una xifra molt elevada que seria difícil de gestionar amb agilitat només amb trucades telefòniques. Cal dir que el servei d’SMS als centres hospitalaris de la Corporació s’utilitza des de fa anys, però només per fer el recordatori de les primeres visites, i no per fer anul·lacions i reprogramacions.
Per ara, els enviaments d’SMS als mòbils dels pacients no substitueixen les trucades telefòniques, que se’n continuen fent, sobretot, per aquelles persones que no tenen telèfon mòbil o bé si les desprogramacions són d’activitat quirúrgica.