El nou reglament europeu obliga a instal·lar un paquet de deu sistemes de seguretat en tots els nous models de cotxes, furgonetes, camions i autobusos que es venguin a partir de 2022. Una de les mesures és l’assistent de velocitat intel·ligent, un radar que avisa dels límits permesos a la xarxa viària, una mena de ‘radar’ dins del vehicle que alerta el conductor en cas de superar els límits de velocitat. Els cotxes hauran d’estar equipats amb mecanismes de frenada intel·ligent i un senyal lumínic de frenada d’emergència que avisi els vehicles del seu voltant. També s’inclou un sistema d’advertència de la somnolència, de distraccions, de manteniment de carril, de frenat d’emergència, de detecció de marxa enrere, de registre de dades d’accidents, una interfície amb alcoholímetres que impedeixin l’arrencada en cas d’haver begut i una alerta de cinturons als seients de darrere. Els turismes hauran de portar un registrador de dades d’accidents inspirada en les caixes negres dels avions per determinar millor les causes de topades i xocs a la carretera. Un d’aquests sistemes és el detector que hauran de portar els nous vehicles i que impedirà engegar el cotxe a les persones amb alcohol a la sang. Segons el coordinador de Mobilitat i Seguretat Viària del Servei Català del Trànsit (SCT), Oscar Llatje això significarà una reducció dràstica de les morts a la carretera.
Al cap de quatre anys, la Comissió Europea avaluarà els resultats de la incorporació d’aquests sistemes i determinarà si han aconseguit l’objectiu que persegueixen.