La carretera Gi-600 entre Tordera i Blanes, és una de les vies amb més accidents de moto i ciclomotor de Catalunya. Ho diu el nou estudi de l’EuroRAP corresponent al 2018. L’EuroRAP és un consorci europeu que relaciona els morts i ferits greus que hi ha en un tros de carretera amb la intensitat del trànsit que suporta. La carretera de l’Arrabassada (BP-1417) entre Barcelona i Sant Cugat és el tram amb més risc d’accident de Catalunya per tercer any consecutiu. Hi destaquen els accidents de moto, que representen el 73% en aquest tram. En canvi, la C-16 entre Sant Cugat i Terrassa és el tram amb menys risc d’accident de Catalunya. Els 10 trams amb major perillositat són vies convencionals de calçada única i quatre d’elles ja apareixien en l’informe de l’any anterior. -Catalunya té 2.195 quilòmetres de carreteres amb un risc alt o molt alt de patir un accident greu o mortal, segons un informe d’avaluació i risc d’accidentalitat de les carreteres del RACC. L’estudi EuroRap apunta que el risc de patir un accident en una carretera convencional és quatre vegades superior que en una autopista o autovia i que en el 43% dels accidents amb morts i ferits greus han estat involucrades motos. A més, alerta que els accidents de moto han augmentat un 45% des del 2013. El president del RACC, Josep Mateu, ha apuntat com a causes de les xifres d’accidentalitat la “pèrdua d’efectivitat” de les polítiques que s’han fet per “guanyar la batalla contra els accidents”
Segons l’informe, Lleida és la demarcació amb més quilòmetres de carreteres amb risc alt o molt alt d’accident greu o mortal. L’estudi, que analitza els 6.362 quilòmetres de la xarxa viària on circulen el 91% dels vehicles i on es produeixen el 80% dels accidents amb morts o ferits greus, indica que hi ha hagut un estancament pel que fa a la reducció de víctimes mortals a les carreteres, un fet que posa en perill que s’assoleixi l’objectiu de la Unió Europea per al 2020 de reduir les víctimes en un 50% respecte al 2010.