La Generalitat posa en marxa una campanya per promocionar el peix de proximitat. La iniciativa, amb el lema Assenyala’m, sóc garantia de proximitat vol promoure el peix de quilòmetre zero i donar a conèixer al públic que a les costes catalanes hi ha peixos diversos i per a totes les butxaques.
La campanya, que s’ha presentat aquesta setmana, vol posar en valor que l’activitat pesquera és costanera, ja que implica uns desembarcaments diaris en què el peix es pesca i es ven el mateix dia. El director general de Pesca i Afers Marítims, Sergi Tudela, afirma que l’objectiu principal de la campanya és posar en valor el peix de proximitat, tant per la seva qualitat com quantitat. Són declaracions de Ràdio Arenys.
La campanya també pretén explicar quina és la millor època per consumir determinades espècies, que normalment coincideix no només amb la millor qualitat sinó també amb el preu més assequible. Un altre dels objectius de la campanya és fer saber les propietats beneficioses del consum dels productes pesquers, com ara: l’elevat contingut d’Omega-3, el baix contingut calòric i l’alt valor biològic de la proteïna del peix.
El punt de partida d’aquesta campanya és donant un logotip d’identificació del Peix de llotja. Aquesta marca ha de servir per identificar i diferenciar el peix de les llotges catalanes.