La Generalitat ha decidit començar de nou tota la tramitació administrativa per perllongar la C-32 des de Tordera fins a Lloret de Mar. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha anul·lat el procés que es va iniciar el 2000 i que va acabar amb l’aprovació definitiva del projecte el 2016. Les obres es van arribar a adjudicar però entremig diferent entitats van interposar un recurs en considerar que el traçat final, aprovat amb la declaració ambiental del 2000, era diferent i que havia caducat. El TJSC va decidir suspendre cautelarment les obres el juliol de 2017.
En concret, el DOGC (Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya) va publicar ahir l’anunci sotmetent a informació pública l’estudi informatiu i d’impacte ambiental. Des d’avui i durant 30 dies hàbils qualsevol interessat els pot consultar i presentar les al·legacions, si ho consideren adient.
Els documents no introdueixen nous traçats i opta per l’última solució aprovada el 2016 i la compara amb la del 2000. Amb tot, sí que introdueixen les millores ambientals acordades per la comissió territorial integrada per la Generalitat i els ajuntaments de Tordera, Blanes, Lloret i Tossa de Mar.
La futura carretera, lliure de pagament, ha de millorar l’accés a la Costa Brava, descongestionar la GI-600 i la GI-682 sobretot a l’estiu (suporten uns 20.000 vehicles al dia), reduir el temps de trajecte de Blanes a Lloret i alleugerir de vehicles els nuclis de les dues poblacions. Per la nova carretera hi circularan uns 9.000 vehicles al dia.
La nova tramitació tardarà mesos fins que sigui una realitat. Fins que no s’encarrili, la Generalitat no presentarà l’estudi informatiu de la segona fase per fer arribar la C-32 fins a Tossa de Mar, un estudi licitat i actualment en redacció.