El Departament de Territori va fer públic ahir un estudi que sosté que amb l’aplicació de la vinyeta, el sistema de pagament de tarifa plana, mig milió de vehicles farien el pas de les carreteres convencionals a les autopistes, que veurien incrementat el volum de trànsit un 24%, mentre que les vies que hi transcorren paral·leles veurien disminuir el volum de circulació un 50% o, en el cas de la carretera N2 al seu pas pel Maresme, un 64%, ja que -segons l’informe- passaria de 24.400 cotxes a 9.500 cotxes. Escoltem declaracions del Conseller Josep Rull a TV3.
La vinyeta, que el govern vol implantar el 2019, es pagaria com un impost i costaria entre 40 i 110 euros. El Departament també estima que suposaria un estalvi per a l’administració de 162,7 milions d’euros l’any. Recordem que la plataforma Preservem el Maresme ja s’ha posicionat contra aquest sistema per considerar que perpetuarà el pagament d’autopistes ja amortitzades i perquè premiarà els cotxes que facin més quilòmetres, afavorint per tant, l’ús del transport privat.