Els serveis d’Urgències dels hospitals de Calella i Blanes van atendre més de 6.000 pacients estrangers durant l’any 2016. Amb l’objectiu de facilitar la comunicació entre els pacients i el personal mèdic, la Corporació de Salut del Maresme i la Selva és pionera a Catalunya en oferir un servei de traducció durant tot l’any en vuit idiomes per a diversos àmbits, ja siguin els purament mèdics o administratius. En declaracions a Ràdio Calella,la responsable de la Unitat de Gestió i Serveis al Pacient, María Fernández, diu que aquest servei es va posar en marxa l’any 2014 perquè la situació geogràfica dels dos hospitals que gestiona la Corporació fa que es rebi un nombre molt elevat de pacient estranger.
María Fernández explica que el servei és de traducció però també per resoldre qualsevol dubte o problemàtica que tingui el pacient durant la seva estada a Urgències o bé si cal hospitalització.
El servei de traducció també resol problemàtiques idiomàtiques als Centres d’Assistència Primària de Calella, Malgrat i Lloret de Mar.