La Generalitat de Catalunya va presentar la setmana passada la nova versió de l’aplicació per a dispositius mòbils d’Infoconsum, que també permetrà que els usuaris denunciïn les incidències del servei de Rodalies. Es podran denunciar les afectacions en horaris, línies i itineraris, una deficient atenció al client (com és la manca d’informació) o el mal estat de trens i estacions. El Govern vol aprofitar el marc legal que fixa el Codi de consum de Catalunya per “emparar” els drets dels usuaris de Rodalies. El Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull vol acabar amb la “impunitat” de Renfe i Adif en els problemes del servei ferroviari i confia que la “pressió” de les denúncies dels viatgers funcionarà.
L’aplicació d’Infoconsum també permet als seus usuaris fer consultes, rebre informació o presentar denúncies sobre altres matèries relacionades amb temes de consum, com són els períodes de rebaixes, la contractació de viatges o el subministrament de serveis de telefonia i Internet, entre d’altres. L’aplicació per a dispositius mòbils també emet avisos sobre productes i serveis del mercat que siguin potencialment perillosos per al consum, o avisa de quins procediments seguir en situacions excepcionals, com el tancament d’empreses o el tall de subministrament a una llar en situació de pobresa energètica.