La carretera Gi-600 entre Tordera i Blanes, és una de les vies amb més accidents de moto i ciclomotor de Catalunya. Ho diu el nou estudi de l’EuroRAP corresponent al 2016, que s’ha fet públic avui. L’EuroRAP és un consorci europeu que relaciona els morts i ferits greus que hi ha en un tros de carretera amb la intensitat del trànsit que suporta.
La carretera BP-1417 entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès, més coneguda com la carretera de l’Arrabassada, encapçala la llista dels trams amb més risc de tenir-hi un accident de Catalunya. Un altre tram de carretera, el que va de Vilassar de Mar a Argentona, al Maresme, continua sent un dels més perillosos de tot Catalunya. És el tercer de la llista.
L’informe també posa el focus d’atenció en les motocicletes. Tot i representar només el 5% del parc de vehicles, les motos i els ciclomotors estan involuctrats en més del 40% dels accidetns amb morts i ferits greus. En aquest sentit, el Servei Català de Trànsit ha explicat que estudia la viabilitat de carrils d’ús exclusiu per a vehicles de dues rodes als accessos a la ciutat de Barcelona. Ho Maria Eugènia Domènech, directora del Servei Català de Trànsit
Malgrat totes aquestes dades que posen l’accent en la perillositat, en global, a Catalunya, els accidents greus i mortals han disminuït un 2 i mig per cent en els últims tres anys. Lluis Puerto, és el Director Tècnic de la Fundació RACC.
Si parlem de demarcacions, la que té un major percentatge de km de risc “molt alt” és la de Girona seguida de prop de Lleida.