El Consell Comarcal del Maresme va aprovar, la setmana passada, la moció de mobilitat que ja s’havia d’haver portat en l’últim Ple, però que finalment havia estat retirada. Aquesta moció, que ara ha tingut temps de ser redefinida, vol convertir-se en l’eix vertebrador del què finalment ha de ser la mobilitat a la comarca. Fet que aplaudeixen des de la Coordinadora Preservem el Maresme. Antoni Esteban n’és el portaveu.
I és que precisament la moció contempla com a “prioritària” la gratuïtat de la C-32 per als maresmencs. Es pretén, així, convertir-la en una alternativa a la carretera N-II, entesa com a “eix cívic”. Tot i això, des de la Coordinadora Preservem el Maresme creuen que tot i l’aprovació de la moció per part del Consell Comarcal del Maresme, encara falta fer un pas endavant. Pas que haurien de fer, asseguren, els alcaldes dels ajuntaments de la comarca.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va anunciat el mes de Juny que la Generalitat no renovarà les concessions de les autopistes C-32 al Maresme i C-33 al Vallès. Totes dues acaben la concessió l’any 2021. No és el cas del tram de la C-32 al Baix Penedès, que no expira la concessió fins l’any 2039. Segons el govern, rescatar totes les autopistes titularitat de la Generalitat abans que acabin les concessions costaria entre 2.000 i 3.000 milions d’euros.