2460 alumnes de Tordera van començar ahir el curs escolar. Això és una disminució de trenta alumnes respecte de l’any passat. Els cursos que estabilitzen alumnat al municipi són els d’educació infantil i primària, seguit de l’educació secundària i el batxillerat. Des dels serveis informatius hem parlat amb els directors dels diferents centres escolars.
L’escola La Roureda inicia aquest curs amb 312 alumnes, repartits des d’infantil fins a primària. La seva directora, Silvana Ballbé, ens explica com es presenta el nou curs escolar.
La directora del centre també ha comentat alguns canvis en el currículum. Ella mateixa explica quins són i com afectaran el nou curs.
L’escola Serra de Miralles comença el nou curs amb 375 alumnes. Montse Castany, la directora del centre, ens explica que engeguen amb una ampliació d’aules a l’escola.
Des del Serra de Miralles, aquest curs aposten per fer més hores d’anglès, des de P3 amb tres hores per setmana fins a sisè de primària que en faran quatre. Ens ho explica amb més detalls la directora Montse Castany.
També obre portes l’escola Ignasi Iglesias amb 425 alumnes. El canvi més important d’aquest curs és el canvi de direcció. Isabel Lázaro deixa el càrrec que ara ocuparà Alberto Rojo. En declaracions a Ràdio Tordera, Rojo afronta la nova etapa amb molta il·lusió.
Entre les novetats del curs, l’escola ha editat una agenda de les emocions personalitzada. També destaca el canvi de nom de l’AMPA per AFA. L’escola continuarà reforçant l’anglès i l’emprenedoria.
L’Escola Brianxa inicia aquest curs amb 410 alumnes. El director de l’escola, Xavi Manresa, explica que es troben al límit de places disponibles i que enguany han hagut que dir que no a famílies que es volien inscriure al centre.
Quant al pla d’estudis, el centre s’ha adaptat a les línies que es marquen des del Departament d’educació, a causa de la implantació de la nova llei, la LOMCE. El director de l’escola, Xavi Manresa, també explica que, durant l’estiu, s’han fet obres de millora.
Per altra banda, l’escola Vedruna Tordera enceta el curs 2016-2017 amb 460 alumnes. Ester Casanovas, directora del centre, ens explica que durant aquest estiu han fet diverses obres de rehabilitació de l’edifici.
Casanovas destaca la importància de l’anglès, així com la robòtica, i que volen crear nous entorns d’aprenentatge.
Pel que fa a l’Institut Lluís Companys, obre portes amb 430 alumnes inscrits entre Educació Secundària i Batxillerat. Carles Carré, director del centre, realça diferents projectes que engeguen, entre ells, l’aplicació d’un pla de lectura a tot el centre, per fomentar la lectura entre els estudiants.
L’Institut Lluís Companys també s’introdueix a la robòtica amb diversos projectes i aposta per potenciar l’anglès. Respecte a la massificació del centre, Carré assegura que s’ha notat la posada en marxa de l’Institut Tordera, per descongestionar les aules.
L’Institut Tordera amplia significativament el nombre d’alumnes i professors, aquest curs. La directora del centre, Rosa Clar, apunta que enguany es començarà a cursar el segon d’ESO.
Des del centre de secundària de Tordera volen que l’alumnat acabi 4t d’ESO parlant correctament, amb fluïdesa i, sobretot, en propietat, sabent el que diuen, tant oralment com per escrit. També els ensenyaran a ser crítics, saber analitzar les coses i argumentar; a més d’aprendre a utilitzar les noves tecnologies a favor seu i, en definitiva, dotar-los d’eines per aprendre al llarg de tota la vida.
Per últim, l’escola d’Hortsavinyà inicia el curs amb 34 alumnes, al límit de la seva capacitat. Segons el director del centre, Carlos López, aquest fet ha provocat que s’hagi ampliat amb una aula la infraestructura de l’escola, a l’espera que el Departament d’Ensenyament busqui una solució per a augment de demanda.
López apunta que l’escola seguirà amb el model d’integrar metodologies globalitzades.
Cal destacar, també, que el curs ja ha començat a les llars d’infants i que l’Escola d’Adults iniciarà les seves activitats a principis d’octubre.