El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprovat el projecte de traçat del perllongament de la C-32 entre Tordera, Blanes i Lloret de Mar. La futura carretera donarà continuïtat a l’autopista i millorarà l’accessibilitat i la mobilitat en aquest entorn de la Costa Brava. El tronc principal de la nova carretera, que serà gratuïta, tindrà una longitud de 6,5 quilòmetres des del final de l’actual C-32 a Tordera –a l’enllaç amb la GI-600- fins a la C-63 a Lloret de Mar. La via comptarà amb una connexió amb la GI-682 (carretera de Lloret de Mar) mitjançant un ramal d’1,1 quilòmetres i un carril per sentit. En total, l’actuació abastarà 7,6 quilòmetres de longitud.
El Diari Oficial de la Generalitat ha publicat aquest dimecres l’aprovació definitiva del projecte, amb l’objectiu d’impulsar posteriorment la programació de les obres. La futura via estarà formada, en la major part del recorregut, per tres carrils (dos de pujada i un de baixada), separats per una mitjana per afavorir la seguretat viària. En alguns trams s’han previst dos carrils en tots dos sentits, per tal de facilitar els avançaments de vehicles lents.
El projecte també comptarà amb cinc viaductes i dos túnels. El primer túnel serà el dels Tres Turons, amb una longitud de 150 metres i format per dos tubs de dos carrils cadascun. El segon serà el de l’Àngel, de 335 metres i un sol tub. Entre les estructures, hi haurà també un pont de 130 metres sobre la riera Passapera i un de 125 metres sobre el torrent de les Ànimes.
Per altra banda, l’actuació contempla un projecte de mesures correctores complementari al de la declaració d’impacte ambiental, en consens amb els ajuntaments de la zona, per aconseguir la millor integració d’aquesta infraestructura al territori, incloent-hi mesures de protecció acústica amb l’entorn. La setmana passada es va celebrar la primera reunió de la comissió mediambiental d’aquesta actuació, en què el Departament va compartir els aspectes d’integració ambiental de l’obra amb un representant dels ajuntaments de Blanes, Tordera Lloret i Tossa de Mar.
L’objectiu d’aquest perllongament és descongestionar la GI-600 i la GI-682, dues vies que registren uns 20.000 vehicles diaris, a més de reduir el temps de trajecte entre Blanes i Lloret, especialment a l’estiu. Està previst que pel nou tram hi circulin diàriament 9.000 vehicles.
Aquestes obres, previstes per començar entre setembre i octubre, s’allargaran uns dos anys. Tenen un cost de 71 milions d’euros i les assumirà la concessionària Invicat (propietat d’Abertis).