L’Ajuntament de Tordera ha posat en marxa, aquestes últimes setmanes, una campanya de promoció del mercat dels diumenges. Des de la regidoria de promoció econòmica, fa temps que treballen amb la idea que el mercat és l’esdeveniment comercial més important i més freqüent del municipi, i per aquest motiu cal cuidar-lo i potenciar-lo perquè funcioni.
La campanya consisteix en uns tríptics informatius amb diverses imatges del mercat, un mapa d’on estan situades les parades i un petit text escrit en 5 idiomes: català, castellà, anglès, francès i alemany. Marc Unió, regidor de promoció econòmica, explica l’origen d’aquesta idea.
Es repartiran uns 100.000 tríptics durant tota la temporada turística, entre els diferents hotels de la costa, des de Calella fins a Tossa de Mar. L’objectiu que s’han marcat des de promoció econòmica és tornar a posicionar el mercat de Tordera com una atracció de referència, tant pels turistes com per la gent de l’entorn. Marc Unió diu que han notat que el mercat dominical ha perdut visitants aquests últims anys i que té competència des de diverses bandes.
Unió creu que s’ha creat un tòpic al voltant del mercat de Santa Susanna i està convençut que el nostre és molt millor i, per tant, s’ha de notar.
Respecte a l’increment del preu del pàrquing dels diumenges d’1 a 2 euros, el regidor de promoció econòmica no creu que sigui el condicionant que ha provocat una baixada de visitants a mercat. Diu que s’han creat moltes places de pàrquing gratuïtes els darrers mesos i que pagar el pàrquing és una qüestió opcional. Escoltem Marc Unió.
Respecte al pàrquing dels diumenges, una novetat que s’ha implantat des de fa un temps és que els autocars no paguen, cosa que ha fet notar un increment en el volum de busos que venen a Tordera, setmana rere setmana.