L’Ajuntament de Maçanet de la Selva no està satisfet amb el projecte de millora de l’N-II entre Maçanet de la Selva i Tordera, que té un tram d’uns vuit quilòmetres. El projecte va sortir a informació pública el 26 d’octubre, i hi havia vint dies per fer-hi al·legacions. Passat aquest temps s’han recollit al·legacions de veïns, a les quals en alguns casos l’Ajuntament dóna suport i en què, a més, farà suggeriments. Segons va explicar l’alcalde, Antoni Guinó, al punt diari, el projecte no va arribar a l’Ajuntament fins fa una setmana, i s’han trobat sorpreses i algun “nyap”. Una de les principals preocupacions de l’Ajuntament és que, segons el projecte, hi ha previst un vial de servei a cada costat de carretera i no s’especifica quin material s’usarà per al vial ni qui s’encarregarà del manteniment, que l’Ajuntament entén que ha de ser a càrrec del Ministeri de Foment.
Les principals queixes que s’han presentat són de dos particulars que tenen negoci prop de la carretera. Una d’elles és la del restaurant Cal Coix, situat ben bé al costat de l’N-II. El vial de servei obliga qualsevol client que vagi al restaurant a entrar al vial ja al nus que es preveu fer a Cartellà, i circular quatre quilòmetres en paral·lel a l’N-II. A més, aquest vial s’acaba al restaurant, de manera que per marxar-ne s’ha de tornar a fer el mateix recorregut a la inversa. El suggeriment que hi afegirà l’Ajuntament és que el vial continuï com a mínim fins a Tordera. Un altre dels propietaris més afectats és el de l’explotació agrícola Vall de Maria, que ara té accés directe a la carretera. Segons el nou traçat, en sortir de l’explotació no es podrà anar fins a Maçanet de la Selva directament, sinó que s’haurà d’anar a voltar per Tordera per canviar de sentit. D’altra banda, en aquest moments estan en marxa les obres de millora dels enllaços de la N-II a Tordera. En concret a l’urbanització de Tordera Park i Terrabrava. L’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia assegura que es tracta d’un projecte d’arranjament de la via per eliminar revolts i espais perillosos en la conducció. L’alcalde recorda que s’ha arribat fins aquest punt, desprès que el ministeri de foment, hagi desestimat l’opció de desdoblar la N-II entre Maçanet i Tordera.
La millora si que resol la seguretat en molts trams d’entrada a urbanitzacions, com és el cas de Montbarbat, on hi ha un miler de parcel·les. En aquest sentit, l’alcalde de Maçanet considera que si que serà un pas endavant la millora de la carretera, però, malgrat tot, considera que, davant el projecte presentat, hauria estat molt millor fer el desdoblament fins a Tordera, cosa que Foment va acabar descartant per l’elevat cost, tot i que ja estava aprovat. Antoni Guinó confia que properament Catalunya pugui decidir sobre aquesta infraestructura.
Amb el projecte actual, el desdoblament de l’N-II acabarà a Maçanet, en comptes d’arribar fins a Tordera, i ara s’està fent el tram Sils-Maçanet.