Només el 14’41% dels vehicles que accedeixen a Lloret des de Tordera i Blanes utilitzarien la prolongació de l’autopista. Aquesta és una de les conclusions de l’estudi realitzat aquest passat agost, un dels moments amb més problemes de circulació i mobilitat entre Blanes i Lloret. Un estudi encarregat per Aturem la C- 32 i que s’ha basat en una metodologia d’enregistrament i anàlisi de vehicles en continuo. Un sistema rigorós i objectiu que permet doblar la quantitat de dades en la meitat de temps que els habituals estudis de mobilitat que encarrega l’administració a través d’enquestes parcials.
Utilitzant els valors de les intensitats mitjanes diàries (IMD), el volum estimat de trànsit de les carreteres Gi-600 i Gi-682 és de 62.439 vehicles un dia d’agost, i l’estudi conclou que només 1 de cada 7 d’aquests vehicles podria estar afavorit per la construcció del ramal de la C-32 Tordera – Lloret de Mar.
Un portaveu de l’entitat, Joan Mora, considera que aquest resultat demostra que el cost econòmic i mediambiental que suposa fer arribar la C-32 fins a Lloret no està justificat pel nombre d’usuaris que utilitzarien aquest tram.
Amb les dades a la mà, la plataforma vol reunir-se amb representants de la Generalitat per demanar-los que aturin el projecte i estudiïn quines actuacions resoldrien els veritables problemes de mobilitat del territori.
En aquest sentit, l’entitat defensa alternatives més sostenibles com el desdoblament de la carrera GI-682, que uneix Lloret i Blanes, tot i que reconeix que amb això no n’hi ha prou.