La Generalitat impulsa un procés d’audiència pública per a la prolongació de la carretera C-32 entre Tordera i Lloret de Mar, presentada a principis de mes. L’audiència s’iniciarà entre el 7 i el 10 d’abril i tindrà una durada de 30 dies. Obrirà un diàleg entre administracions, ciutadania i societat civil i permetrà presentar noves al·legacions. La figura de l’audiència pública no està recollida en cap precepte legal i se celebra per decisió del Govern. El projecte ja va passar pel procés d’informació pública i té la declaració d’impacte ambiental aprovada i vigent després que la ponència ambiental la ratifiqués a finals del 2014. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila detalla que el projecte té el consens del territori i institucional.
Malgrat això, el projecte ha generat veus discrepants, com ara dels ecologistes. El portaveu de SOS Lloret, Jordi Palaudelmàs detalla que el conseller no pot tirar endavant un projecte sense el consens del territori.
Santi Vila es mostra disposat a escoltar totes les opinions però destaca que el projecte és “imprescindible” per el territori.
La nova infraestructura abastarà una longitud total de 7,6 quilòmetres, amb una via principal que discorrerà entre el final de l’actual C-32, a l’enllaç amb la GI-600 a Tordera i la C-63 a Lloret de Mar i una connexió amb la GI-682, a Lloret (ramal de Fenals). Amb l’objectiu d’afavorir la seguretat viària, la nova via tindrà una secció de 2+1 carrils amb sentits separats per una mitjana, configuració pionera a l’Estat espanyol per a una carretera de nova construcció.
La nova carretera començarà al nus viari de Sant Daniel de Tordera, a la carretera Gi-600. Aquesta obra solucionarà els problemes de mobilitat en aquesta via que uneix Tordera i Blanes. Malgrat això, l’alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia, lamenta que aquesta via no connecti amb l’A-2 a Maçanet de la Selva, un projecte que el ministeri de Foment ha descartat per l’alt cost de les obres.
En aquest sentit, el conseller Santi Vila reconeix que queda pendent millorar la connectivitat amb la N-II cap a Girona, un fet que ha de resoldre l’estat.
El futur vial, que serà lliure de peatge, donarà continuïtat a la C-32 i permetrà millorar l’accessibilitat i la mobilitat en aquest entorn de la Costa Brava, i redistribuirà les rutes d’aquest àmbit territorial. La durada prevista de les obres és de 2 anys.