El passat divendres, al programa “Línia Directe amb l’Alcalde” d’aquesta emissora, Joan Carles Garcia va confirmar que el Ministeri de Foment ha retirat, definitivament, el projecte per connectar la sortida de l’autopista C-32 a Tordera amb la carretera N-II fins a Maçanet. A canvi, el ministeri proposa una ampliació de l’autopista AP-7 de Barcelona a Maçanet i que es desqualifiqui la N-II al Maresme. Ho explica l’Alcalde de Tordera, Joan Carles Garcia.
Joan Carles Garcia creu que la decisió que ha pres el Ministeri de Foment no és tant de partit polític, com sí de tenir una visió concreta de les carreteres de l’Estat a Catalunya, i que la proposta es mantindrà encara que hi hagi canvis de color al govern.
Pel que fa al tram Tordera-Maçanet de la Selva de l’actual carretera N-II, recordem que l’Estat n’ha aparcat definitivament el projecte de desdoblament. Segons Foment, l’obra seria excessivament cara perquè cada quilòmetre d’A-2 en aquest tram, que en té gairebé 9, costaria 22,7 milions (quasi el triple del màxim que permet una ordre ministerial). L’Alcalde ha parlat de la situació d’aquest tram amb la conselleria de territori i apunta que, en un futur, acabarà essent propietat de la Generalitat, que la podria ampliar. Escoltem Joan Carles Garcia.
Properament, l’Estat començarà diverses obres de millora entre Can Bartolí i Maçanet (on acabarà el desdoblament de la N-II). Es millorarà l’accés a la urbanització Tordera Park i s’eliminarà el revolt on hi ha la gasolinera, punt que sovint pateix accidents (sobretot quan plou). I el mateix amb l’entrada a Terra Brava, on també es millorarà l’accés a la urbanització. L’objectiu, tenint en compte que no es desdoblarà, és fer aquest tram de carretera una mica més segur.